Стратегія розвитку Південного ліцею на 2020 – 2025 роки

Головним суб’єктом діяльності нашого освітнього закладу є учень, формування його ключових компетентностей, інтелектуального, морального, фізичного, естетичного розвитку.

Але,крім якісних показників освітнього процесу та збереження життя та здоров’я дітей, важливим напрямком діяльності закладу є зміцнення матеріально-технічної бази.

Детально по кожному напрямку:вважаємо, що саме ці ключові питання (див. презентацію)зіграють важливу роль у формуванні позитивного іміджу закладу, як зовнішнього , так і внутрішнього.

Велику увагу приділяємо внутрішньому іміджу нашого освітнього закладу, оскільки вважаємо, що саме позитивний мікроклімат, професіоналізм кадрового складу, сучасна матеріально- технічна база, постійне бажання освоєння прогресивних технологій і є запорукою подальшого розвитку ліцею.

Ми пишаємося тим, що працюємо у такому славному своєю історією та багатому на традиції освітньому закладі.

У своїх стінах Південноміська школа виховала багато видатних людей. Це - академік, професор історичних наук Кнорозов Юрій Валентинович, який розшифрував мову майя; професор, доктор сільськогосподарських наук Строна Іван Григорович, що викладав лекції студентам Дрезденського Університету, доктор технічних наук, академік Шпак Володимир Степанович, який брав участь у розробці палива для першого космічного польоту, доктори медичних наук Усіков Фрідель Федорович,Сухарєв Іван Іванович, Васеловський Вадим Олексійович та багато інших.

--2 вересня 1914 року дітям відкрила свої двері 46-та залізнична школа. 33 роки очолювала школу Долгушева Ляля Алімнджановна – „Відмінник народної освіти ”.Це вона зробила все, щоб у Південному було збудоване нове приміщення школи, яке вступило до експлуатації 28 січня 1989 року.

Відомо,що кадри вирішують все. Одним із пріоритетних напрямків діяльності адміністрації ліцею є підбір кадрів. На даний момент:

• 44 педагогічних працівників, практичний психолог, соціальний педагог. 42 мають вищу освіту, 2 працівника – середню спеціальну.

• 1 вчитель ліцею нагороджений знаком «Відмінник освіти України»: учитель української мови Бородіна Н.Ф.

• Учитель української мови Бородіна Н.Ф. була нагороджена нагрудним знаком «Василь Сухомлинський».

• На наступних слайдах якісний склад педагогів та розподіл за педзваннями; учителів – методистів 8, старших вчителів - 9

Про суспільний рейтинг та позитивний імідж закладу говорить постійне зростання кількості учнів. Про це промовисто говорить діаграма, що перед вами.

Отже, запорукою успішної діяльності нашого закладу, звичайно, є надання якісних освітніх послуг, що безпосередньо пов’язано з професійним кадровим складом , зміцненням матеріально-технічної бази (при змішаному фінансуванні, бюджетні кошти з використанням місцевого самоврядування + позабюджетні, спонсорські та будь-які інші від конкретних фізичних та юридичних осіб), що впевнена буде направлено на формування позитивного іміджу закладу

Крім надання якісних освітніх послуг, віддаємо перевагу вихованню підростаючого покоління та його соціалізаціі у суспільстві. І куди ж без інформатизації та використання ІКТ.

На цьому слайді ви бачите той результат, на який ми сподіваємося по ключовим факторам конкурентоспроможності закладу:впевнені, що якість кадрового складу приведе до високого рівня освітніх послуг;

Запровадження таких форм навчання як очна (денна), дистанційна, мережева, екстернатна, сімейна (домашня) форми чи форма педагогічного патронажу; а також зручність розкладів занять, актуальність та доступність змісту освіти, поєднання управлінського, економічного і педагогічного мислення в організації діяльності приведе до підвищення статусу та іміджу закладу. Реалії сьогодення показали, що освітні заклади не готові або частково були готові до дистанційного навчання.

Тому розуміємо, що сучасну матеріально-технічну базу та якісний доступ до мережі Інтернет неможливо уявити без масштабної інформатизації

І , звичайно,зростання заробітної плати як запорука соціального захисту працівників закладу

Навчальні кабінети

Позакласна робота. На фото ви бачите далеко не весь перелік виховних заходів, які спрямовані на виховання самодостатніх, конкурентоспроможних, патріотів своєї країни учнів.

Важко переоцінити значення кімнати-музею у справі національно-патріотичного виховання молодого покоління

Фото , що підтверджують поповнення матеріально-технічної бази ліцею: Будівля має 3 поверхи, загальною площею всіх приміщень – 5.842 кв. м. Кількість класних кімнат – 34. Їх площа – 2.268 кв. м. Кількість навчальних кабінетів: математики – 2, фізики – 2, хімії – 1, біології – 1, української мови та літератури – 4, інших мов – 3, основ інформатики та інформаційно-комунікаціних технологій – 2 (робочих місць за комп’ютерами – 20, 2 кабінети підключені до мережі Інтернет). Інших кабінетів – 18. Велика та мала спортивні зали – (288 кв.м.), актова зала – 1( 250 кв.м.), кабінет ритміки,кабінет музики;медичний кабінет;бібліотека; кімната для зберігання зброї – 1; роздягальні для початкової школи та старшої школи-(142 кв. м.)Всі меблі знаходяться у задовільному стані. Працює їдальня з гарячим харчуванням , розрахована на 250 місць.

Здійснено заміну вікон на металопластикові 100-відсотково, замінено електролампи на енергозберігаючі та замінено лінолеум у рекреації початкової школи на 2 та 3-му поверсі у рамках міні-проєкту «Разом у майбутнє» та у навчальних кабінетах, вмонтовано стелю Армстрог та встановлено пожежну сигналізаію, а також 3 дверей з автономними автоматичним освітленням та світловими покажчиками на випадок надзвичайних ситуацій, пожеж і т.д. на суму 199 000 грн.; придбано 3 трансформатори струму на суму 1365 грн., здійснено ремонт вентиляційно-витяжної системи їдальні. Встановлено камери відеоспостереження у рамках міні-проєкту «Разом у майбутнє». Здійснено капітальний ремонт стін в рекреаціях ІІ та ІІІ поверхів.

Оснащено новітньою технікою та обладнанням кабінет біології, мультимедійною технікою кабінет інформатики, всі класи початкової школи мають мультимедійну дошку, забезпечені мультимедійними комплексами, у 3 перших класах буквально влітку встановлено інтерактивні комплекси в рамках програми НУШ. Забезпечено спортивним обладнанням спортивну залу. Придбано необхідні засоби з охорони праці, а саме: пожежний щит, вогнегасники, світлові покажчики, драбина.

У 2020-2021 навчальному році :

-капітальний ремонт кабінету 201;

-ремонт стін роздягальні для хлопців-370 м2.

-ремонт туалетної кімнати для хлопчиків – 299000 грн (на осінніх канікулах);

-модернізація інтернет-мережі – 15000 грн (бюджет ОТГ);

-капітальний ремонт вхідного ганку – 9000 грн;

-ремонт відкосів у навчальних кабінетах – 12277 грн ;

-заправка вогнегасників – 3083 грн;

І що планується на перспективу(див. презентацію)

Особливу увагу звертаю на необхідність капітального ремонту харчоблоку загальна площа якого становить 330 м2

Необхідною умовою роботи ліцею є забезпечення учнів гарячим харчуванням. На даний момент у ліцеї навчається 699учнів. Із них 282 учнів початкової школи та 318 учнів старшої школи харчуються. З 1989 року не здійснювався капітальний ремонт приміщення їдальні. У зв’язку з цим сантехніка, обладнання, стіни,кахель, освітлення прийшло у непридатний стан: освітлення недостатньо для такої кількості учнів, що харчуються,кахель кришиться та відвалюється, стіни поступово вкриваються цвіллю, що створює реальну небезпеку життю та здоров’ю всім учасникам освітнього процесу і є порушенням санітарно-епідемічних норм.

Не слід забувати і про естетичний вигляд закладу, що сприятиме формуванню його позитивного зовнішнього іміджу.

Вважаємо, що з сучасним обладнанням та новими меблями їдальня Південного ліцею сприятиме створенню комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу, а також забезпечить збереження здоров'я дітей та дорослих, що відвідують наш освітній заклад.

На даний момент Південний ліцей включено у обласну програму по капітальному ремонту харчоблоку. Дуже сподіваємося, що будуть виділені кошти і це питання буде вирішено позитивно для нашого освітнього закладу .

Важливим є також питання капітального ремонту туалетних кімнат

Все вищесказане приводить до формулювання основних принципів діяльності педагогічного колективу Південного ліцею. Зосереджую увагу на принципі стандартизації , інтеграції та відповідності

Принцип особистісної орієнтації освіти. Визнання особистостей учасників педагогічної взаємодії як найвищої цінності. Забезпечення організації навчально-виховного процесу відповідно до індивідуальних інтересів, здібностей та потреб кожного учня, виявлення талантів кожної дитини школи, створення найсприятливіших умов для всебічного та гармонійного розвитку учня Південного ліцею

Діяльнісний принцип. Сутність людської особистості розкривається тільки у цілеспрямованій усвідомленій діяльності.

Принцип збереження здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу.

Принцип демократизації. Створення освітнього закладу адаптованого і комфортного для дітей, батьків, учителів, який забезпечує можливість самореалізації кожного учня. Ставлення до учня, як до майбутнього повноправного громадянина України, визнання прав учня на всебічний розвиток та реалізацію своїх здібностей.

Принцип стандартизації. Зміст навчального процесу та рівень навчальних досягнень учнів відповідає національним нормам і стандартам освіти.

Принцип інтеграції. Оптимізація процесу реального розвитку кожного школяра забезпечується через інтеграцію його урочної та позаурочної діяльності.

Принцип відповідності. Корекційно-розвивальна відповідність навчально-виховного процесу спрямована на задоволення потреб розвитку школярів відповідно до їхніх нахилів та здібностей. Як не згадати Сковороду Г.С. та його ідею «сродної праці»

Принцип життєвої спрямованості освітнього процесу в школі, метою якого має бути особистісне, у тому числі й професійне, самовизначення випускників школи.

Принцип модернізації. Створення єдиної системи збору, обробки та зберігання інформації, залучення ресурсів і можливостей глобальної мережі Інтернет; модернізація структур управління, функцій і методів управлінської діяльності.

Принцип гуманізації освіти. Навчальний процес будується з акцентом на формування духовності на основі загальнолюдських цінностей, світової педагогічної культури, з організацією на інтереси, потреби та розвиток особистості учня. Школа — це виховання не тільки освічених, але й гуманних людей.

Принцип індивідуалізації та диференціації. Зміст і технології навчально-виховного процесу орієнтовані на забезпечення всебічного розвитку особистості школяра, розвитку індивідуальності з урахуванням його можливостей.

Принцип безперервності. Забезпечення постійного самовдосконалення особистості.

Отже , виходячи із вищесказаного, можна визначити пріоритети розвитку закладу освіти, що є найактуальнішими

Пріоритети розвитку школи:

• підвищення якості освітніх послуг;

• запровадження у закладі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;

• забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу;

• гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками;

• активізація діяльності закладу в освітньому просторі;

• формування позитивного іміджу освітнього закладу

Кожен з нас повинен навчитися виносити уроки з минулого і прогнозувати майбутнє, щоб приймати правильні рішення вже сьогодні, і як сказав Пітер Друкер, американський вчений, кращий теоретик менеджменту ХХ століття : «Кращий шлях передбачити майбутнє – це створити його»

Кiлькiсть переглядiв: 595

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.